Tuesday, April 7, 2009

Puding jagung simple..



Puding jagung ni antara dessert yg saya suka sbb tak berapa manis..klu dessert or kuih yg manis2 sgt, saya tak berapa makan..nak wat camne..dah mmg dtg dari famili yg tak suka mkn benda manis..terbalik plak dgn husband..toksah ckp la bila dia jumpa kuih manis..senyum sampai ke telinga hehehe..puding ni saya buat sabtu lepas..buat buah tangan ke rumah kawan yg jemput mkn2 lepas maghrib hari tu..

Resepi Puding Jagung

1 cawan tepung kastad
1 cawan jagung manis (saya guna 1 tin creamed sweet corn)
3/4 cawan gula
3 cawan air
1 1/2 cawan susu cair (saya guna 1 tin susu cair nestle)

Cara-caranye mudah ajer..

- Campurkan tepung kastad, gula, jagung, susu dan air.
- Lepas itu dikacau sehingga pekat dan berkilat di atas api yang sederhana hingga sebati.
- Angkat dan sejukkan di dalam loyang atau acuan..lagi sedap klu sejukkan dlm fridge sblm dihidang..

lepas tu..tunggu apa lagi? kita makan la ramai2..sedap!

sumber: myresepi.com (F&N)

5 comments:

  1. dh cuba..sedaaapp..tq for the recipe

    ReplyDelete
  2. suke2...dah selalu buat puding jagung guna recepi ni...sedap2..thanks for th sharing ye.. :-)

    ReplyDelete
  3. Teringin sangat nak makan puding kastard. Clicked, read the comment, satisfied. Dah cuba, sedaaap. Thanks for sharing. It's very kind of you for sharing such a wonderful recipe.

    ReplyDelete
  4. I dah try... very good... thanks your resepi

    ReplyDelete